بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

لاستیک تیوب لس

 

موردي كه براي خودرو شخصي اينجانب در خصوص مزیت هاي لاستيكهاي تيوبلس در مقايسه با لاستيكهاي تيوپ دار اتفاق افتاد باعث انعکاس اين تجربه به ساير دوستان شد.

چند ماه قبل با خودرو شخصي خود در حركت بودم. احساس اينكه يكي از چرخها كم باد است باعث توقف خودرو گرديد.يكي از چرخهاي جلو به شدت كم باد شده بود بطوريكه گيج باد فشار را 15PSI نشان مي داد.چرخ مذكور به دليل اينكه قبلاٌ به دليل پنچري از ديواره جانبي لاستيك ديگر امكان پنچري تيوبلس آن نبود  مجبور به استفاده از تيوپ با توجه به نوبودن لاستيك شده بودم. عدم موقعيت مناسب پارك براي تعويض چرخ واصرار همراهان باعث شد تا يك مسافت 3كيلومتري را حداكثر با سرعت 50كيلومتربر ساعت به منظور ایمنی بيشتر وحفاظت از لاستيك طي نمايم.

 پس از رسيدن به مغازه پنچرگيري متأسفانه لاستيك به حدي گرم شده بود كه به راحتي گرماي آن از نيم متري همراه با بوي سوختگي احساس مي شد.گرماي لاستيك به حدي بود كه تماس دست با سطح لاستيك بيش از چند ثانيه امكان پذير نبود.پس از جدا كردن لاستيك از رينگ،تيوپ از 20نقطه حالت گزيدگي از طرف لاستيك پيدا كرده بود و ديگر امكان استفاده از آن امکان پذیر نبود.شكي نبود عليرغم اينكه با سرعت پاييني حركت كرده بودم طي مسافت بيشتر باعث تركيدگي تيوپ ولاستيك مي گرديد.لذا اهميت تنظيم باد وعدم استفاده حدالامكان ازتيوپ مشخص مي گردد .لذادر صورت شرايط خاص واضطراري درصورت  استفاده از تيوپ; چرخ مذكوررابرای زاپاس قرار دهيد.

امروزه از دلايل اصلي خودروسازان براي استفاده از چرخهاي تيوبلس; ايمني خودرو وجلوگيري ار تركيدن لاستيك است.در خودروهاي امروزي به دليل استفاده رانندگان از سرعت هاي بالا(بیش از 100کیلومتردر ساعت) علاوه بر تيوبلس شدن چرخها;ارتفاع ديواره جانبي لاستيكها نيز كاهش يافته است.علت آن براي جلوگيري ازانعطاف زياد لاستيك وگرم شدن آن است.در صورتيكه ارتفاع لاستيك زياد باشد حركت لايه ها ی لاستیک باعث گرم شدن لاستيك مي گردد.

چند پیشنهاد

1.       تنظيم باد چرخها علاوه بر مزيت هاي اقتصادي آن نظير بالارفتن طول عمرلاستيك،كاهش مصرف سوخت و... باعث بالارفتن ايمني رانندگی مي گردد.

2.       با توجه به اينكه كاهش وافزايش چند PSI فشار تأثيرات منفي دارد واكثر گيج هاي باد آپاراتي ها،از تنظيم افتاده ونياز به کالیبره شدن دارند،حتماٌ نسبت به تهيه يك گيج باد استاندارد براي تنظيم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائيد.

3.       از تيوپ دار كردن چرخها خودداري کنید.مگردر شرايطي كه لاستيك نو بوده وامكان پنچري به صورت تيوبلس نباشد كه لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.

4.       در سفرهاي طولاني فشار باد لاستيك بين 2تا3 psi بيش تر از حالت عادي در شرايط رانندگي در شهر باشد.

5.       لاستيك ها را مرتباٌ زير وسيله نقليه جابجا كنيد(سواري هر 3000كيلومتر وباری هر 5000كيلومتر)

6.       تعويض لاستيك زماني است كه عمق آج به 6/1 ميليمتر رسيده باشد.

7.       توصيه مي گردد روي هر خودرواز يك نوع لاستيك استفاده گردد. در صورتيكه مجبور به استفاده از انواع لاستيك هستيد،لاستيكهاي رادیال را در محورهاي عقب استفاده نمائيد.

8.       حركات غير عادي لاستيك از قبيل كشيدن به يك جهت ويا لرزش وغيره را جدي بگيريد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: لاستيك تيوبلس وايمني آن، ،
برچسب‌ها:
[ برچسب:لاستيك تيوبلس وايمني آن, ] [ ] [ اسپايدا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 577
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 624
بازدید ماه : 630
بازدید کل : 67784
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1