بزرگترين مرجع ماشين | ||
|
گروه بین الملل: دولت فرانسه در مورد افزایش بهای گازوئیل و تاثیرات آن بر جامعه تردید دارد. به گزارش خبر خودرو، هم اکنون بحث افزایش مالیات بر گازوئیل درفرانسه مطرح است. این مسئله دولتو اکثریت مردم فرانسه را درگیر کرده است. دو دلیل عمده برای حذف نظام مالیاتی که استفاده از گازوئیل را درمقابل استفاده از بنزین افزایش می دهد وجود دارد؛ دلیل اول مسئله سلامتی است. در ماه ژوئن سال دوهزار و دوازده، پس از سالها بحث و جدال، مرکز بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد گازهای خروجی از خوردهای گازوئیلی برای انسان سرطان زا هستند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت آلودگی ریزگردها که از موتور خودروهای گازوئیلی ناشی می شود، سالانه جان چهل و دوهزار نفر را در سراسر فرانسه می گیرد. دلیل دوم به مسائل مالی مربوط می شود. زمانی که بهای هر لیتربنزین شصت و یک سانتیم افزایش می یابد بهای هر لیتر گازوئیل تنها چهل و سه سانتیم افزایش می یابد. دیوان حسابرسی فرانسه اعلام کرده است تفاوت درآمد حاصل از فروش گازوئیل و بنزین در فرانسه سالانه هفت میلیارد یورو است. در حال حاضر که فرانسه با کسری بودجه رو به رو است چنینرقمی می تواند کمک زیادی به کشور بکند. اما از سوی دیگر دو دلیل به همان اندازه قانع کننده برای تغییر ندادن قیمت گازوئیل وجود دارد؛ اولین مسئله به اشتغال است. صنعت خودروسازی فرانسه در عرصه تولید خودروهای دیزلی پیشتاز است. طی بیست سال گذشته شرکت خودروسازی پژو سیتروئن و حتی رنو، راهبرد توسعه خود را بر ساخت این نوع خودروها متمرکز کرده اند. کاهش و یا حذف مزایای مالیاتی گازوئیل، صنعت فرانسه را که هم اکنون بامشکل رو به روست بیش از پیش متزلزل می کند. در حوزه کشاورزی و حمل و نقل جاده ای نیز مشکلات مشابهی مطرح خواهد شد. دلیل دوم در این بخش این است که افزایش بهای گازوئیل قدرت خریدرانندگان را تهدید می کند. حدود شصت درصد خودروهای فرانسه گازوئیلی است. افزایش مالیات بر گازوئیل و در نتیجه افزایش بهای آنها در جایگاههای عرضه ، به سرعت دو سوم مردم فرانسه را تحت تاثیر قرار می دهد که هم اکنون با افزایش مالیات در تمام حوزه ها رو به رو هستند. به همین دلایل دولت نیز در مورد افزایش بهای گازوئیل تردید دارد.از یک سو دلفی بتو وزیر محیط زیست افزایش مالیات بر بنزین و گازوئیل را ضروری ارزیابی می کند و از سوی دیگر آرنو مونتبورگ وزیر احیای تولید فرانسه در مورد خطرات اقتصادی و اجتماعی چنین اقدامی هشدار می دهد. اما در نهایتمیان تاثیرات زیست محیطی، نگرانی های بودجه ای، عدالت اجتماعی و مشکلات اقتصادی باید یکی از آنها انتخاب شود و این انتخاب برعهده دولت فرانسه خواهد بود. نظرات شما عزیزان: موضوعات مرتبط: اخبار خودرو، ، برچسبها: |
|
[ قالب وبلاگ : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |